Mikaela Runemyr

dålig start på veckan..

Permalink0
Så, jag tog det lugnt i helgen som sagt :)
va ute och gick lördag & söndag,
kollade på Mello i lördags, 
pluggade lite, diskade allt efter jag vart sjuk,
samt städade :) 
Försökte få tvättat! Men drop-in tvättstugan
va full hela tiden..så fick vänta med det.

I måndags skulle jag till skolan tidigt, 8.30,
så jag tänkte ta bilen, gick ut till den vid ca 8.00..
Men upptäckte då att någon slagit sönder min bakruta😞 så tråkigt! 

Som tur var så kom det en buss strax efter som jag tog. Så jag hann till seminariumet..
Vi skulle ha redovisning, och min grupp va 2:a att redovisa..

Men när redovisningen var slut åkte jag direkt hem för att ringa polis, försäkringsbolag osv osv.
Fick sen tejpa för hålet så gott jag kunde för att det inte skulle regna in (mer än vad det redan gjort...). körde inte med bilen på hela helgen, så vet ju inte riktigt när det hände.. 

Aja, allt löste sig bra. Fick tid för att få nu ruta idag (onsdag) så det gick snabbt. 
Sen på måndagkvällen kom Herta och hämtade mig, så åkte vi och handlade lite tillsammans :) ❤

 igår var det skola på förmiddagen, hade seminarium i juridiken, det gick bra :) 
Sen åkte jag hem, åt lite, och tog den bussen ner till sjukhuset :) 
Hade tid hos neurologen kl 13 för mina skakningar och svimningsanfall..
Jättetrevlig läkare! Vi pratade och gjorde lite tester i 45 min, sen fick jag en "paus",
Hon ville prata med en annan läkare och höra vad hon sa..så fick vänta en halvtimme.
Så då gick jag å fikade sålänge ☺
Sen när jag kom tillbaka träffade jag båda läkarna samtidigt.. Vi pratade lite. 
De vet inte vad det är jag har eller varför det blir så.
Ska få remiss för att göra ett sömn eeg (kolla hur hjärnan "beter" sig när jag sover) så ska till sjukhuset å sova.. 😜 
Och det gör vi för att utesluta epilepsi typ om jag fattat rätt :) 

Så väntar på tid till det nu, så fortsättning följer :p

IDAG började jag dagen med att köra till Ryds bilglas.
Lämnade in bilen och sen kom Julia & Frida å hämtade mig :) ❤
Och så åkte vi till skolan , hade föreläsning.
Satt kvar lite efter och pluggade med innan vi åkte hem.

När jag kom hem satte jag deg till rosenbröd (frallor) och medan bullarna jäste så slängde jag i en maskin tvätt, Herta kom å körde mig till bilverkstaden för min bil va klar vid 16.
Så nu har jag en ny fin ruta 😀 
Dock hade vindrutetorkar-motorn gått sönder när rutan gick sönder..den va tydligen känslig mot slag. Så får betala för en sån med.
Men grabbarna på verkstaden skulle fixa det åt mig, så jag skulle få det så billigt som möjligt med 👍👍 
Så de har beställt en sån så får jag åka dit å fixa det någon dag med :) 

När jag kom hem igen gjorde jag klart frallorna,
hängde upp tvätt och la in 2 maskiner till, samt förberedde maten lite :)

När sista tvättarna sen va klara, så började jag med maten,
Kasslergryta med ris blev det idag. Blev super gott 👌😍

Helt slut å ont i ryggen nu, men de va det värt 😜
Imorgon får ja lite sovmorgon innan skolan👍

Men ja, det va nog allt..
Inte en jättebra vecka för mig hitills..
Men kan ju bara bli bättre då 😂👍
PUSSHEJ ❤ 
Till top