Mikaela Runemyr

Sjukhus

Permalink0
Långt inlägg!
Ja, å hur hamnade jag här ? 
Bra fråga..🙈

I måndags morse vid 9 tiden när jag höll på att fixa mig för skolan så svimmade jag. 
Vacklade till och sen blev det bara svart. Vacklar gör jag lite ibland så jag får hålla i mig i något..
Men brukar alltid få känningar innan jag svimmar så jag oftast har chans att lindra faller iaf. 
Men nä. Inte nu, slog i huvudet i golvet och kräktes när jag "vaknade", tror dock inte jag vart borta mer än någon minut :)

Men ja. Sen gick jag till skolan 😂 först gick det okej, hade ont, men inte så konstigt tänkte ja.

Men när vi lite senare kände jag hur ja började göra mer ont, blev tröttare, illamåendet gav inte med sig och va allmänt borta. 
Åkte hem, ringde 1177 och frågade om det va ok att jag sov. Hon sa att jag fick vila , men vart det inte bättre efter skulle jag åka in. 

Vilade en stund, sen spydde ja när jag vaknade. 
Men låg kvar hemma ändå :p 
Men efter Alvedon , som inte hjälpte och fortsatt illamående (och en till spya) så gav jag med mig och tog bussen ner till sjukhuset. Tur jag har så nära (typ 2 min med buss) 😊 

Vart där vid 19.00. En till spya av ansträngningen att ta sig dit såklart. Men ja, sen har det mest vart vänta, vänta och vänta. 

Hamnade i en säng på kirurg avd på akuten först. Hände typ ingenting där. De kände lite på huvudet, som inte är svullet eller synlig skada 👍 men lätt hjärnskakning sa de ändå. 
Så då är det ju ingen större fara (men tyckte det va konstigt att jag inte fick en röntgen åtminstone ändå)
Hade aaaasont och fick liite skakningar (bara händer och ögonen som inte orkade riktigt)
De tog lite prover och mer Alvedon. 
   
Jaja, sen blev jag helt plötsligt hämtad utan att någon sagt något. 
Skulle bli flyttad till medicin avd på akuten, kl va då 23.00.

Väl där fick jag träffa en läkare 😂 han frågade om jag va hög, pga mina stora pupiller🙈, 
Han frågade också om jag va gravid - menade att mitt illamående efter svimmningen berodde på att jag va gravid (trodde även jag svimmade därför). 
Sa att jag inte trodde det å att han gärna fick ta graviditetstest. Sagt å gjort. 
Gjorde även ett ekg som va bra. 
Sen sa han ändå att jag skulle få stanna kvar över natten så de kunde ha koll på huvudet. 
Men att de även ville kolla hjärtat med ekg under natt och nästa dag. 
Låg kvar där nere tills 03.00 då jag fick komma upp till AVA - dock vart det fullt. Så fick ligga i ett förråd där de hade ställt in en säng och en pall med en fönsterlampa åt mig 😊💕
Det funkade bra. Lite jobbigt att de sprang en del där inne på morgonen för att hämta saker dock. 

Sov 1,5-2 timmar sen framåt 5-6 tiden. 
 Ja, vad hände sen. Väntade på läkaren som skulle säga vad som skulle hända under dagen och om jag fick ta starkare tabletter. 
Ronden kom 10.45 till mig. 
Han sa att jag skulle få citodon eftersom Alvedon inte hjälper. 
Sen att jag skulle få ligga kvar över dagen och ha ekg:t på mig, samt få träffa neurolog på eftermiddagen.

Strax efter att de gått och jag fått 2 citodon så blev jag flyttad till ett annat rum. 
(fick en granne strax efter att jag kommit in, en äldre dam) 
Så nu har jag fönster att kolla ut genom 😊
Frågade även hur det vart med graviditetstestet, som jag aldrig fick veta, men jag vart inte gravid 😜

Hände inte så mycket mer sen. Jag fick mat, 
vid 15 tiden kom Julia, Herta och Emelie på besök. De stannade en timme ungefär, sen vart ja helt slut å hade jätteont i huvudet :/ 
Men va kul å ha dem här lite 😊💕

Sen fick jag mat igen. Kan inte äta så mycket, mår illa då. Men äter jätte sakta, så får i mig en del iallafall :D 

Sen vilade jag mest på kvällen. Kollade lite tv, pratade med sjuksköterskan och frågade vad som hände med neurologen som tydligen inte kom 😂 
Hon trodde jag hade fått veta det, men sa att de inte kommer, men att de istället beställt några undersökningar som jag ska göra imorgon (onsdag) och att de kommer och träffar mig efter att de är gjorda. 
Så ja, jag väntar på det nu , och försöker sova 😜 läget just nu är; ont i huvudet, illamående, men känner mig lite "piggare" emellanåt ändå. 

Yes. ska väl försöka få lite sömn och vila huvudet från mobilen lite. 
Får se vad de säger på ronden på förmiddagen sen, om de tror jag får åka hem imorgon kväll. 
Hoppas på det. 

Pusshej ❤
Till top