Mikaela Runemyr

sjukhus.

Permalink0
Nu skriver jag mitt i natten igen 😜

Men ja, vad har hÀnt senaste dygnet?
Lyckades sova lite efter förra inlĂ€gget😮👍
Sen Ă„t jag frukost; en halv skĂ„l mannagrynsgröt (sĂ„ gott) och en halv macka fick jag i mig. 
Och lite medicin pĂ„ det. 💊

NĂ€r jag hade Ă€tit klart kom neurologen hit. Vi pratade lite, 
sen gjorde han lite smĂ„ tester och sĂ„. 
BerĂ€ttade Ă€ven hur sömn eeg:t hade gĂ„tt.. Och det hade visat nĂ„got avvikande resultat pĂ„ hjĂ€rnan. Vilket betyder att jag har nĂ„gon form av epilepsi. 
Tror inte att det Ă€r sĂ„ farlig , men vart vĂ€ldigt chockad..eftersom jag inte alls trodde det 😕
Han sa att jag skulle fĂ„ börja med en epilepsimedicin 💊
Men sen sa han inte sÄ mycket mer innan han gick.

Sen vart jag uppe Ä tvÀttade av mig och borstade tÀnderna.

Vid 09.40 vart jag sen pĂ„vĂ€g ner för att göra ultraljud pĂ„ hjĂ€rtat och halsen. 
Det gick bra och var uppe en timme senare ungefĂ€r. 
Missade ronden eftersom de va hĂ€r nĂ€r jag va nere. 

Vid 12 fick jag mat; falukorv & stuvade makaroner. Åt inte jĂ€ttemycket..men lite iaf.
Fick Àven den nya epilepsimedicinen!

Sen kom lĂ€karen hit en snabbis. Han sa att hjĂ€rtat sĂ„g bra ut. 
Det ekg jag har pÄ mig hela tiden, rör sig lite hoppigt och hÀftigt nÀr jag rör mig , men annars sÄg det fint ut.
Han sa att jag fĂ„r stanna en natt till eftersom de ville ha lite mer koll pĂ„ huvudet, 
den nya medicinen, samt ha kvar ekg:t för Ă„ se hjĂ€rtat :) 

I em sen kom Julia hit med lite saker till mig och höll mig sÀllskap lite :) skönt att det bara va hon.
Blev lite mycket igÄr med hela högen.

Fick kvĂ€llsmat; soppa, pannkakor och en macka! Åt upp pannkakorna (2 st) samt lite av soppan. 
Fick Ă€ven en tablett mot illamĂ„ende innan maten sĂ„ jag skulle kunna Ă€ta mer. 👍

Sen har jag mest vilat Ă„ kollat lite pĂ„ tv:n. 
Men blir sĂ„ trött av den. SĂ„ nĂ€r jag fĂ„tt min medicin vid 20.30 somnade jag en halvtimme. 
Sen har jag vart vaken. MÄr illa Ä har ont sÄ kan inte sova. Bad om en ny citodon nu vid 23.30, för dÄ hade det gÄtt 3 timmar sen sist.
Har tagit dem med 3 timmar mellan hela dagen för att slippa ha jĂ€tteont nĂ„gon lĂ€ngre stund. 
Men nĂ€r jag fick tabletten sĂ€ger sköterskan; nu fĂ„r du inga mer förens imorgon. 
Jag har 2 kvar jag kan fĂ„ inatt! 
Hon trodde dock att jag hade fÄtt min förra tablett 21.30 Ä inte 20.30.
BrÄkade lite om det. Men fÄr vÀl se hur det blir nÀr jag ber om mer sen , om jag fÄr eller inte.

Jaja.
Ska vÀl försöka sova en liten stund iaf :)
Pusshej ❀
Till top