Mikaela Runemyr

Annorlunda ord.

Allmänt Permalink1
Förra helgen när vi vart hos Emelie så sa hon "Ja, men jag tröck ju på knappen"..
jag bara "men gud vilken norrländska du fick"
E: vadå?
J: du sa ju TRÖCK...
E: det heter ju så.
J: Nej, det heter "jag tryckte på knappen". 
Och ja, sen frågade vi Herta med och hon sa också Tröck,
och de menade på att jag hittade på ordet "Tryckte"
De hade på riktigt inte hört det innan? sjukt :P 
 
Sen så brukar de säga "jag är Fryssen",
vilket jag aldrig har hört innan,
man säger ju "jag är frusen"
låter så himla löjligt, men så kul! 
Någon skrev "Fryssen" innan på Jodel (en app),
slutade med att det tydligen ska bli ordning på mig med. haha :D
 
Det kommer upp sånna här ord lite titt som tätt, 
där jag, eller de andra, blir lite smått förvirrade över vad den andre menar.
Väldigt roligt dock!!
 
Har ju iofs snappat upp några ord/saker av deras. 
 • Hoppar över -en efter ord.
T.ex där jag tidigare sagt tågstationen, säger jag bara tågstation helt enkelt.
Onödigt med -en efter allt. 
• DOCK kommer jag (nog) aldrig säga "Vi är glad" istället för "vi är gladA".
Det känns inte rätt :P 
• Och sen säger jag ju mycket vart eller ja efter mkt
(ex. jag gjorde det ja).
 
Pusshej ♥
#1 - - Hanna:

Haha vi säger också tröck i Norrköping :P Fast det heter egentligen tryckte.

Svar: haha jaså😜 ja men du vet ju ändå att det heter tryckte egentligen 😄👍
Mikaela

Till top