Mikaela Runemyr

Sjukhuset

Allmänt Permalink0
Ja.. igår mådde jag inte så bra.
Hade jätteont i nacken :(
Så ont att när jag gick till toaletten så svimmade jag och slog då huvudet i golvet. Vet inte hur länge jag låg där. Men katten stod på mig när jag "vaknade" :)

Kröp till sovrummet och la mig i sängen, låg där och kved i 2 timmar, va o spydde en runda bara. Sen pratade jag med mamma som sa att jag skulle ringa 1177.

Pratade med dem och de skickade en ambulans. Så vi åkte in till stan och de tog lite prover, ett ekg osv.
Sen in på ett akutrum och vänta på läkare, som kom till mig nästan direkt :)



Gjorde lite tester och pratade lite. Sen blev jag in rullad på AVA (akutvårdsavdelningen) för observation. Så jag fick lite smärtstillande och så satte de på "ekg" som jag skulle ha på mig över natten för att kolla hjärtat iom att jag svimmade.
Och så kollade de blodtryck stup i kvarten, i börkan va det varje halvtimme, sen en gång i timmen.
Och låg i samma rum som sköterskorna hade sina datorer osv. Såå jag sov inte så mkt;)

Men ja..rätt jobbig kväll och natt.

Så nu är jag diagnostiserad med: "vasovagal reaktion" -reflexsvimmning (svimmar lätt av t ex smärta, vilket då hände igår). Sen fick jag då med mig en hjärnskakning på köpet. Lagom kul.

Men nu är jag hemma, Jimmy hämtade mig vid 10 :))
Har väldigt ont i huvudet , mår lite illa och det är lite svårt att koncentrera på saker..men annars mår jag bra, och är skönt att vara hemma:)

♡ ♡ ♡
Till top