Mikaela Runemyr

Liseberg!!

Allmänt Permalink0
Blev ingen bio i fredags..vi åkte till Jimmys föräldrar för att hämta resväska till Jimmy och lämna min cykel där på lagning! :)

Men när vi va där beställde Jimmy att han ville ha pannkakor :P
så då stannade vi och åt de..och sen kollade vi expandables 1 och efter den tänkte vi gått på bio (skulle sett expendables 3) men jag hade så sjuukt ont i nacken, så vi hoppade det, och låg istället kvar där och kollade expendables 2 också:)

Igår gick vi upp tidigt för vi hade bestämt oss för att åka till Göteborg och gå på Liseberg :D (jag har inte varit där sen 2008..elr jo! jag har vart där vid jul, men inte för att åka karuseller då såklart)

Så vi åkte, tog frukost på mc donalds och va uppe i gbg lite efter 11.30..
och det va smockfullt på deras stora parkering, fanns inte en enda plats. såå att vi fick ställa oss lite längre ifrån den på andra sidan ån. Men gick bra de med :) Va lite kö in , men gick rätt snabbt så va inne strax efter 12 :)

Vi åkte lite karuseller, åt mat och sen va det dags för Helix. Den va jättekul och häftig , men fick sååå ont i nacken..i slutet va åkturen bara hemsk..men den va kul ändå!
(stod iofs en varningstext innan att hade man nack/ryggbesvär så skulle man inte åka) Men värt de ändå :)

asså mitt armband va så stort att jag kunde ta av och på det som jag ville..

Och vid 18.30 började dt regna, så då va vi rätt nöjda och körde hemåt:)
Stannade och hämtade kinamat i Växjö påvägen hem och sen tog vi det bara lugnt resten av kvällen :)
Väldigt nöjd med dagen och att jag fick åka till Liseberg (vilket jag har tjatat om hela sommaren - kunde ju inte åka med i början av sommaren pga hjärnskakningen efter att jag svimmade)
Så, bra dag! :)♡

Nu ska vi städa lite och baka muffins här :) Sen är det tvättid vid 17.30-21.00 och sen kanske bio ikväll vid 21.00 med :)
-expendables 3 då :)

Pusshej ♡
Till top