Mikaela Runemyr

130225

Allmänt Permalink0
Måndag 25/2-2013 = Jag och Jimmy firar 1,5 år tillsammans!! :D
Älskar dig♥
 
Men blev inte så mycket firat, jag skulle upp tidigt och träna..
men magen sa nej och jag fick stanna hemma.
 
Så jag låg mest i sängen och vilade upp mig inför eftermiddagen.
Sen fixade jag mig lite och lagade mat :)
 
Efter att vi hade käkat tog jag bilen och åkte till Alvesta,
skulle på intervju på Alvesta dagcenter.
Hur det gick?
Jodå, om jag får säga det själv så gick det väldigt bra! :D
(När jag väl kom rätt - eller va inte svårt alls att hitta dit..men där inne(!)
haha, va en dam som ledde mig åt helt fel håll osv osv)
Ställde en hel del frågor och de va trevliga och sådär :)
Inte alls nervös heller , så det är ju toppen!
 
Ja, men sen hem igen då!
Vilade lite och sen va det dags att åka in till stan.
Mådde lite dåligt, så J följde med och körde mig ♥
 
Skulle ju till sjukhuset för att träffa min nya läkare här (Mini many moe..eller något sånt?)
Det gick ju...SÅDÄR DÅVA.
 
Asså.. jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det...
Jag skulle försöka hitta en balans med dimor (imodium) så att jag inte behöver gå på toa.
Ehm..ja, jag kan väl försöka, igen(!)
Jag tog då iniativet till att fråga efter något mot smärtan istället
(vilket jag känner att jag är mer i behov utav!)
Men då sa han ; det enda jag kan ge dig som inte ger någon konstig biverkning är alvedon.
MEN YES. Alvedon är ju så sjukt bra!! Eller hur va det nu?
Då sa han (när jag muttrade att det inte funkar) att jag får väl vänta på att de kommer på något nytt läkemedel mot det.. (tack för den du)
 
Men ja..vi pratade mest symptom osv.
Kom fram till att han borde beställa hit journalen från halmstad
(vilket jag kan tycka att han redan borde ha gjort)
Men ja, och under tiden så ska jag då ta dimor och hitta en balans.
Samt att han tog gluten & laktos prover
- vilket jag har tagit innan.. är lite känslig för lakos men inte märkbart för dt mesta.
 
Sen något som faktisk va bra va att jag ska ta ett avföringsprov som de ska skicka till Gbg,
för att kolla bukspottskörteln (det va något nytt) - så det ska jag ta :)
 
Sen ringer väl han om någon vecka då när han har fått svar på det,
så då får vi väl se hur han ska gå vidare.
-Ska banneme ha min utredning om ifall det finns ett samband
mellan ledsjukdomen och magen!! Så det så :)
 
Sååå läkarbesöket kändes lite...onödigt. Men jag får väl ge det ett tag.
Hoppas att han skärper till sig lite dock! :)
 
Men ja,
sen på kvällen när vi kom hem (20.30) så hade vi tänkt käka 3 rätters för att fira vår 1,5 årsdag.
MEEEN , vi kom fram till att det non blir bäst att skjuta upp det tills idag (tisdag) :)
 
Så blev bara en film igårkväll innan vi la oss, mys :)
 

Pusshej♥
Till top